דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיפוש, ומציאת אתרים לרכישה מקוונת - המלצות וטיפים 

מאת    [ 27/08/2013 ]

מילים במאמר: 952   [ נצפה 2111 פעמים ]

איך כדאי לחפש אתר לרכישת מוצר דרך האינטרנט? הגורמים המשפיעים על תוצאות החיפוש בגוגל? כיצד עלינו לחפש על מנת שנמצא את המוצר הרלוונטי ביותר עבורנו? והתהליך המומלץ בשלב ההיכרות והרכישה מאתר חדש... 

כל רכישה אינטרנטית מתחילה בסקר שוק, לגיטמי כולנו רוצים למצוא את המוצר הכי טוב במחיר הכי נמוך שאפשר. החיפוש בגוגל הינו הכלי הפופולארי ביותר (לפחות בישראל) שבו מתבצע המחקר. אז איך כדאי לחפש ועל איזה קישורים לשים דגש, ועל איזה לא?

שלב הקלדת מילות החיפוש:


1. מומלץ לכתוב ביטוי ארוך זנב - משמע ביטוי מפורט ככל הניתן לצורך העניין , עם נחפש פוף לילדים מולץ לכתוב בדיוק את הפריט שאנו מחפשים בשביל שינתנו לנו התוצאות הרלוונטיות ביותר עבורנו ולכן נקליד בסרגל החיפוש - פוף לילדים מבד בצבע שחור לדוגמא.

2. מומלץ לכתוב את הביטוי במספר וריאציות על מנת שלא נפספס כל מיני אתרים המכילים את הבטיוי המדוייק ולכן מומלץ לבצע מספר חיפושים מקבילים לאותו חיפוש למשל נחפש גם פופים לילדים ולא רק פוף לילדים.

3. לעיתים מומלץ לציין איזור גיאגרפי על מנת לקבל תוצאות קרובות יותר גיאגרפית לא- דבר שיוזיל (לעיתים אף משמעותית) את עלויות השילוח שלכם - למשל חיפוש משלוח פרחים באיזור רמת גן.

שלב החיפוש עצמו:

נכון ש 80% מהגולשים מקליקים על התוצאות מהעמודים הראשונים אך אל תטעו לפעמים אפשר למצוא גם אתרים וחנויות מדהימות גם בעמוד השני והשלישי... תוצאות העמוד הראשון תלויות במאות גורמים שכל גורם הוא נתבך נוסף בשיקלול המיקום של אותו אתר. על מנת שתבינו יותר לעומק את הסיבה לכך שגם עמודים אחרים עלולים להיות ליגיטימים ריכזתי מטה מספר מהגורמיםאשר משפיעים על מיקומו של כל אתר בתוצאות החיפוש.

מבין הגורמים הבולטים והמשפיעים לקידומו של אתר ניתן למנות:

1. תקציב פרסומי - התוצאות העליונות (אלו הצבועים בצהוב) אלו הם קמפיינים ממומנים על ידי חברה כלשהי, המעוניינת בקידום מילות מפתח מסויימות ובעת הקלדתם בסרגל החיפוש יופיעו קישורים של אותן מודעות על פי היקף התקציב.

2. וותק - ככל שאתר ותיק יותר והוכיח רלוונטיות של מילות מפתח בקרב הגולשים המבקרים בו לאורך זמן, כך גם יקבל ציון גבוה יותר ויקודם בהתאם.

3. קוד ומבנה תכנותי התואם למנגנוני הסריקה של גוגל - אתרים שמפותחים מראש בצורה לוגית התואמת את מערכות הסריקה של מנועי החיפוש יקראו טוב יותר על ידי המערכות ועל כן המערכת תוכל לזהות את הרלוונטיות למילות החיפוש בקלות יתרה 

4. קישורים רלוונטיים לאתרים אחרים במילות מפתח מסויימות

5. קישורים רלוונטיים מאתרים אחרים במילות מפתח מסויימות

6. תוכן עשיר יותר הכולל מאמרים, כתבות, תמונות וסרטונים המעידים על רלוונטיות לביטויי המחופש.

כמובן שגורמים אלו הם קמצוץ קטן מאוסף שלם של גורמים הקובעים בשיכלולם יחד את המיקום לכל מילת חיפוש. הסיבה שהסברתי קצת על הגורמים היא בכדי שתבינו שחברה מבוססת יותר עם משאבים (כוח אדם, כסף, וכו') רבים יותר תוכל "להשתלט" על מיקומים גבוהים בסרגל החיפוש על פני חברות חדשות ללא משאבים וותק בערוץ האונליין. נכון שהרבה פעמים אנחנו רוצים לרכוש מכל אותם חברות מוכרות ועמידות אבל אל לנו לטעות לא פעם באמצעות חיפוש מעמיק יותר אפשר למצוא מוצרים איכותיים במחירים נמוכים יותר שלא היינו מוצאים אילו היינו פונים אך ורק לתוצאות החיפוש העליונות.

 כחלק מתהליך החיפוש אחר האתר שממנו נרצה לרכוש אפשר להעיזר באתרים כמו זאפ וכמה על מנת לעשות חקר שוק והשוואת מחירים בין האתרים השונים, אך חשוב לזכור שלא כל האתרים באתרים הללו ולכן אפשר גם לחפש בלעדיהם.

לאחר שמצאנו קישור לאתר שהצליח לעניין/לסקרן אותנו כחלק מהעיון בתוצאות החיפוש והקלקנו עליו מומלץ לבצע את הפעולות הבאות לפני ביצוע הרכישה:

1. קריאה אודות החברה - כמה זמן היא קיימת? מי עומד בראשה? היכן היא ממוקמת?

2. מומלץ לבצע סריקה כללית באתר על מנת להבין את הפונקציונאליות שלה ואת אופן הניווט באתר.

3. אחרי שהצלחנו ללמוד קצת על החברה ועל תפעול האתר אפשר לחפש בסרגל החיפוש מוצרים שמעניינים אותנו או לחילופין לנווט באמצעות סרגל הטגשמופיע בדר"כ בצ הדף או בתחילת הדף - שימו לב כי בדר"כ יש לאתר יותר מקטגוריה אחת וניתן לחפש מוצרים על פי מספר ההירככיות של אותו אתר. למשל נניח ואתם מחפשים שעון קיר ובאתר נתקלתם בקטגוריית  מוצרים לבית, לחיצה עליו תוביל אותנו לעוד קטגוריות למשל ריהוט או עיצוב לבית ולחיצה על הרלוונטי שבניהם תוביל לעוד רשימת קטגוריות שעוני קיר וינטג', עיצוב לקיר, סט לאוכו'.

4. לאחר מציאת המוצר מומלץ לקרוא הייטב את התיוא הקצר ואת התיאור הארוך יותר - אם יש על מנת לראות שאכן כל הפרטים קטנים המופיעים על המוצר רלוונטיים עבורנו.

5. אחרי שהחלטנו סופית כי המוצר הזה מתאים חשוב לזכור לבדוק את עלויות השילוח ואת אופן התשלום - יש אתרים עלויות השילוח שלהם מחושבים בדיוק על פי האיזור הגיאגרפי ואז אתם יודעים לבטח כי המחיר הולם את השילוח עבורכם. אתרים אחרים מחייבים מחיר אחיד עבור השילוח ואז וודאי הם גובים עלויות גבוהות יותר ממחיר המינימום לאותו מקום. 

6. אופן התשלום - חשוב לבדוק כיצד ניתן לשלם על המוצר חלק מהאתרים מכבדים את רוב כרטיסי האשראי וחלק מהאתרים מכבדים כרטיסי אשראי ספציפיים - כמובן שמומלץ לבחון את האתר ואת פרטי ההתקשרות עימו לפני מסירת פרטי האשראי. אם זאת זכרו כי כרטיס האשראי שלכם מבוטח על ידי חברות האשראי כך שלא צריך גם לדאוג יותר מדי. אופן תשלום פופלארי ויעיל הוא התשלום באמצעות חברת פייפאל (paypal) - פייפאל היא חברה מבוססת בבעלות חברת המסחר האלקטרוני הענקית ebay, המשמשת כמעין מתווך בין חשבון הבנק שלכם לבין גורם שלישי כלשהו היתרון בשימוש בפייפאל הוא שהעיסקה שלכם מבוטחת כלומר אם שילמתם כסף למישהו עבור פריט מסויים והוא לא הגיע או שנעשה איזשהו "עוקץ" אפשר לפתוח despute ולאחרחקירה מעמיקה פייפאל יקבע אם כספכם יוחזר או לא. יתרון נוסף בתשלום בפייפאל הוא שפייאל הוא אתר מאובטח מאוד ושניתן, מעבר לתשלום באמצעות חשבונכם האישי (או אם נניח ואין לכם כלל חשבון) לשלם באצעות אחד מכרטיסי האשראי המאושרים על ידי פייפאל וכך בעצם להימנע מהתחייבות או מרישום מוקדם לפייפאל.

7. לאחר ביצוע העיסקה זכרו לשמור את פרטי המשתמש שלכם באותו אתר או לשמור את המיילים שקיבלתם מאותו אתר על מנת שתוכלו לעקוב אחר ההזמנה שלם באמצעות מספר מעקב.

מאחל לכולכם המשך קניות אינטרנטיות מהנות :)

 

 יאיר סימס - מנכ"ל Allshop4u.com, בוגר תואר בשיווק טכנולוגי ומומחה בקידום ופרסום אתרים ברשת האינטרנט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב